自由気ままな旅に出ています


by pepo629
カレンダー
S M T W T F S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Fly Away Home

I would like to introduce you this movie.Fly Away Home
Right now I am in Canada, so I had some impacts when I saw this movie again. Story is like this:
one girl who lost her mother by a car accident, one month later of the accident, she went back to her father's house in Ontario, Canada.
First of all, their communications are awkward, but since she had found geese's eggs, she became a mother of the geese. Time is passed by, she realized that and tried to change relationship between her and her father.
The most wonderful thing is most part of this film is not CG, it's real pictures!!!Amaging!

If you had a chance to see this movie, don't miss it!

この映画は日本語では「グース」という名前で96年に公開されました。主演の女の子が「ピアノレッスン」で最年少助演女優賞を取ったアンナ・パキン。カナダにいて、この映画を見るとまた日本にいるときと全く違う視点で見れました。この映画はほとんどが実写で、東部カナダの秋の風景を堪能できますし、そしてカナダ空軍のお茶目な軍曹?の言葉にも笑わせてもらえます。(丁度夏にエア・ショーを見てカナダ空軍の人と実際に話をしたのでさらに感動が強いのかも)
物語はエイミーという少女が車の事故に遭い、母を失うところから始まります。
ショックが癒えないまま、遠く離れて10年もあっていないカナダに住む父に引き取られます。なかなか父親と上手くコミュニケーションがとれず、色々な葛藤があってぶつかり合ってばかりのある日、森林伐採によりなぎ倒された木々の中に、母親を失った鴨の卵を見つけます。合計16個。鴨は卵から孵って最初に見たものを母親と思う習性があります。数日後、無事卵から帰った雛たち。エイミーが母親だと信じて疑わず・・・。

コメント:
風景が綺麗すぎる。
これは行って確認せねば。と思わせる映画です。
しかし私がこの場所に行く時期は恐らく年末年始。寒くて凍ってしまいそうだという話を聞いています。一体どうなることやら?

彼女が次に選んだ作品はこちら・・・
 マイ・ガール ~My Collection~
[PR]
by pepo629 | 2004-09-20 08:10 | Movies&Books&Dramas